Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Για το Πρόγραμμα Σπουδών

Αναδιάρθρωση/Ανανέωση του ΠΣ:

1. Υπάρχει χάσμα μεταξύ των τριών πρώτων εξαμήνων και των δύο τελευταίων (όπου ο φοιτητής επιλέγει και την πτυχιακή του) στα μαθήματα που έχουν να κάνουν με την Επιστήμη των Υπολογιστών και ιδιαίτερα με τον προγραμματισμό και τις εφαρμογές του. Μεσολαβούν στην πλειοψηφία τους αμιγώς μαθήματα Οικονομικού περιεχομένου.

2. Υπάρχει πληθώρα κατ’ επιλογήν μαθημάτων χωρίς συνοχή και συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Όσον αφορά το περιεχόμενο των διαφόρων μαθημάτων δεν έχουμε συζητήσει το κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στο διττό χαρακτήρα του Τμήματος. Είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αν θέλουμε να εδραιώσουμε και να ενισχύσουμε τον ιδιαίτερο σε σχέση με άλλα Τμήματα Πληροφορικής χαρακτήρα του Τμήματός μας.

Έχοντας κατά νου την ιδιαιτερότητα αυτή του Τμήματος θα πρέπει να βρούμε νέα σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα και μαθήματα που στο άμεσο μέλλον θα τα εντάξουμε στο πρόγραμμα σπουδών και στο Τμήμα. Η ύπαρξη Τομέων κάνει το όλο εγχείρημα ευκολότερο.

Ο ρόλος του Πρόεδρου στην ενεργοποίηση των διαδικασιών εντός του Τμήματος για την ουσιαστική αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και στην προβολή / διαφήμιση προς τα έξω είναι καθοριστικός και σημαντικός.

Ο Πρόεδρος πρέπει να συστήσει μια επιτροπή η οποία θα συλλέξει προτάσεις – ιδέες των μελών ΔΕΠ για μαθήματα του ενδιαφέροντός τους, καθώς και των φοιτητών, και η οποία θα κάνει μια πρώτη επεξεργασία τα συμπεράσματα της οποίας θα εισηγηθεί ο Πρόεδρος στην Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών (ΕΠΣ) που στο μεταξύ θα έχει συσταθεί με απόφαση της Γ.Σ. Η ΕΠΣ θα συνεδριάσει όσες φορές χρειαστεί ώστε με το τέλος του εαρινού εξαμήνου να υποβάλει το σχέδιο ΠΣ στη Γ.Σ. Είναι ευθύνη του Προέδρου και της Γραμματείας να αντιμετωπιστούν οι λεπτομέρειες προσαρμογής και μετάβασης στο νέο ΠΣ.

Στη διαμόρφωση του ΠΣ θα πρέπει εκτός των άλλων να συσχετιστεί το γεγονός ότι θα ακολουθήσει με μια ανάλογη διαδικασία η τροποποίηση του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών.

7 σχόλια:

  1. Σοβαρό πρόβλημα αποτελεί επίσης το μεγάλο πλήθος των μαθημάτων. Τα μαθήματα καταλήγουν να γίνονται επιφανειακά τις περισσότερες φορές και έτσι οι φοιτητές (που ενδιαφέρονται) δεν μπορούν να εμβαθύνουν και να καταλάβουν το νόημα του εκάστοτε μαθήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βασκά υπάρχει κάποια σύγχυση στο ολο θέμα με τα μαθήματα.. Για να προλαβουν να κάνουν και τα οικονομικά μαθήματα και αυτά που αφορουν τους υπολογιστες τα έχουν συγχωνεύσει με άθλιο τρόπο. Επίσης, καλό θα ήταν μετά απο το δευτερο έτος τουλάχιστον να έχουμε κλάδους, ώστε ο καθένας να επιλέγει το τομέα όπου έχει κλήση, στα οικονομικά ή στους υπολογιστές. Να μην ασχολούμαστε άσκοπα με αυτά που δεν μας ενδιάφερουν και την θέση τους, να πάρουν τα μαθήματα του αντίστοιχου κλάδου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλλα με προσοχή....Εφηρμοσμένη ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ είναι όχι οικονομικό...οι κλάδοι θα πρέπει να έχουν την πληροφορική μεσα τους....Θεωρώ ότι οι σχολη θα πρέπει να σταματήσει να έχει κάποια μαθήματα τα οποία μας αντιμετωπίζει σαν απλούς χειρηστές υπολογιστών(ονόματα δεν λέω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ακριβώς! Αυτό είναι που διαφοροποιεί το Τμήμα μας από τα υπόλοιπα τμήματα Οικονομικών και Πληροφορικής. Αν ανατρέξετε στα προγράμματα άλλων τμημάτων, του ΠαΜακ για παράδειγμα, (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) θα δείτε ότι εδώ και καιρό καταβάλλεται προσπάθεια να υποκαταστήσουν το ρόλο του Τμήματος στο χώρο των Πληροφοριακών Συστημάτων και της Εφαρμοσμένης Πληροφορικής γενικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η αλλαγή του προγράμματος σπουδών συνιστά ίσως το σημαντικότερο ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί άμεσα και σοβαρά. Η κατάσταση με τα μαθήματα είναι χαοτική και η σύσταση τομέων κρίνεται απαραίτητη.
    Επιγραμματικά θα πω τα εξής σχετικά με την παρούσα κατάσταση στο τμήμα:
    1)7 μαθήματα το εξάμηνο είναι πάρα πολλά και η σωστή αφομοίωση της ύλης από τους φοιτητές πολύ δύσκολη
    2)Υπάρχουν μαθήματα που μπορούν να συγχωνευτούν ή να σταματήσουν τελείως. Ας πούμε… χρειαζόμαστε πράγματι 3 Στατιστικές ? Επίσης, ποια η ουσιώδης διαφορά των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Ι & ΙΙ, λίγες παραπάνω εφαρμογές?
    3)Από την άλλη υπάρχουν καταπληκτικά μαθήματα επιλογής (θεμελιώδη κατά την γνώμη σε ένα τμήμα πληροφορικής) όπως η Παράλληλη Επεξεργασία ή το μάθημα Γλώσσες Προγραμματισμού και Μεταγλωττιστές τα οποία θα έπρεπε να ανήκουν στον κορμό του προγράμματος.
    4)Όσον αφορά τα μαθήματα επιλογής. Υπάρχουν χονδρικά 2 κατηγορίες μαθημάτων: αυτά στα οποία γίνεται μάθημα και αποκτάς πράγματι νέες γνώσεις – αλλά για να πάρεις βαθμό πρέπει να κοπιάσεις, και αυτά στα οποία μπαίνει ο καθηγητής στο 1ο μάθημα και σου λέει «δεν θα κάνουμε μάθημα μες στο εξάμηνο, κάνε μια εργασία και παρέδωσε τη στο τέλος του εξαμήνου»… ακόμη χειρότερα; Υπάρχει καθηγητής/τρια του τμήματος με 2 επιλογής σε κάποιο εξάμηνο που δίνει εργασίες 2 σε 1..αν δλδ πάρεις και τα 2 του/της μαθήματα κάνεις 1 εργασία και ξεμπέρδεψες!! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα άδικες βαθμολογίες που οδηγούν σε άδικη βαθμολογική κατάταξη των φοιτητών.
    5)Για το τέλος…κάτι σχετικά με το μάθημα των Αγγλικών. 4 εξάμηνα μαθήματα Αγγλικών??Χρειάζονται πραγματικά? Και αν ναι, γιατί η ύλη να αφορά αποκλειστικά όρους οικονομίας και διοίκησης και όχι ορολογία επιστήμης Η/Υ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παντως κατα την ταπεινή μου άποψη το πως γίνονται τα μαθήματα δεν είναι θέμα προγράμματος σπουδών όσο και αν δεν μ'αρεσεί ούτε εμένα αυτός ο τρόπος.Σιγουρα θα πρέπει να υπάρχουν κάποια μαθήματα βάσεις για οικονομικά όπως μικρο και μάκρο...απο εκεί και μετα θα μπορούσαν να υπάρξουν κατευθύνσεις που είναι καθαρά πληροφορικής(software κατά την αποψή μου) και Πλ. Συστημάτω π.χ. Δεν μπορεί τμήμα πληροφορικής να κάνει μόνο ένα μάθημα C++ μία από τις βασικότερες γλώσσες κατα την γνώμη μου και αντ'αυτόυ να έχει το κεφάλαιο 4.0 και χρηματοοικονομικούς δείκτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αποστολή του Τμήματος είναι:

    * Η προαγωγή και η μετάδοση της γνώσης με τη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Επιστήμης της Πληροφορικής με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη συστημάτων για εφαρμογές σε Οικονομικές, Χρηματοοικονομικές, Διοικητικές και άλλες Κοινωνικές Επιστήμες και,
    * Η κατάρτιση στελεχών υψηλού επιπέδου για τις ανάγκες του Δημοσίου και του ιδιωτικού Τομέα.

    Στόχος των προπτυχιακών σπουδών είναι να παρέχουν στους αποφοίτους του Τμήματος εκείνα τα ιδιαίτερα εφόδια που θα τους επιτρέπουν να υποστηρίζουν με επιτυχία την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας. Η βασική φιλοσοφία του προγράμματος σπουδών στηρίζεται στην πεποίθηση ότι για τη σωστή υλοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών είναι απαραίτητη μία σε βάθος γνώση, όχι μόνο της Επιστήμης της Πληροφορικής, αλλά και του γνωστικού αντικειμένου του πεδίου εφαρμογής. Έτσι, ο φοιτητής του Τμήματος καλείται να παρακολουθήσει προχωρημένα μαθήματα Διοικητικής Επιστήμης, Οικονομικών, Χρηματοοικονομικών, Διοίκησης επιχειρήσεων και Ποσοτικών Μεθόδων. Η ποικιλία αυτή των μαθημάτων δίνει ένα ασυνήθιστο, για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, χαρακτήρα στις σπουδές.

    Εκτός από θέματα θεωρητικής εκπαίδευσης που προσφέρονται στους φοιτητές του Τμήματος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και σε θέματα εφαρμογών με την ανάλυση, σχεδιασμό, ανάπτυξη και διαχείριση συστημάτων επεξεργασίας, αποθήκευσης, ανάκλησης και μετάδοσης πληροφοριών στους τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων, της Οικονομίας και της Χρηματοοικονομικής. Έτσι οι απόφοιτοι αυτού του Τμήματος αποκτούν τις βασικές προπτυχιακές γνώσεις πάνω σε κλασσικά και επίκαιρα θέματα τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), καθώς και των εφαρμογών τους στη σύγχρονη κοινωνία.

    Το παραπάνω είναι η δήλωση αποστολής και στόχων του τμήματος. Επιγραμματικά θα ανερθώ στο πρώτο σημείο που λέει: "με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη συστημάτων για εφαρμογές σε Οικονομικές, Χρηματοοικονομικές, Διοικητικές και άλλες Κοινωνικές Επιστήμες". Ερώτηση, ας μου πεί κάποιος έστω και ένα μάθημα που να μπορεί να συνδυάζει τα παραπάνω για την επίτευξη του στόχου??? Ένα μάθημα ή μάλλον δύο είναι που προσεγγίζουν λίγο το θέμα και τα οποία είναι της κ. Μάνθου στο 6ο και 7ο εξάμηνο. Όλα τα υπόλοιπά είναι σε θεωρητικό επίπεδο (πλην μερικώς αξιόλογων μαθημάτων που μας παρηγορούν δίνοντάς μας τη δυνατότητα να ξεχάσουμε σε ποιό τμήμα φοιτούμε και να μεταφέρουν το ενδιαφέρον μας σε καθαρά θέματα πληροφορικής. Για αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους κ. Χατζηγεωργίου, Μαργαρίτη, Ρουμελιώτη αλλά και τον κ. Στεφανίδη για την εισαγωγή στη C++ έστω και αυτό το λίγο.) και δεν συμβαδίζουν μεταξύ τους για την επίτευξη του στόχου.

    Το σημαντικότερο σημείο στη δήλωση αποστολής και στόχου που βρίσκουν μερικοί το ελεύθερο τοπίο για να προωθήσουν τα δικά τους ενδιαφέροντα είναι: "Η βασική φιλοσοφία του προγράμματος σπουδών στηρίζεται στην πεποίθηση ότι για τη σωστή υλοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών είναι απαραίτητη μία σε βάθος γνώση, όχι μόνο της Επιστήμης της Πληροφορικής, αλλά και του γνωστικού αντικειμένου του πεδίου εφαρμογής. Έτσι, ο φοιτητής του Τμήματος καλείται να παρακολουθήσει προχωρημένα μαθήματα Διοικητικής Επιστήμης, Οικονομικών, Χρηματοοικονομικών, Διοίκησης επιχειρήσεων και Ποσοτικών Μεθόδων.". Προσέξτε όμως αυτό το συγκεκριμένο δεν λέει πουθενά ότι οι σπουδαστές θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα και Οικονομολόγοι, Λογιστές, Μάνατζερς, Στατιστικοί κτλ. Ε ας σταματήσει αυτό επιτέλους, μάθε με Οικονομικά, Χρηματοοικονομική, Λογιστική, Δοίκηση Επιχειρήσεων κτλ για να μπορώ να τα εφαρμόσω στην ανάπτυξη σχετικών εφαρμογών άλλα όχι να γίνω οικονομολόγος, λογιστής κτλ. Ή αλλάξτε το όνομα του τμήματος αν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό για να μην παρασύρετε και άλλους που ο στόχος τους είναι κάτι άλλο και τον αναγκάζετε να προσαρμοστεί στις ανάγκες σας!!!
    Προσωπικά βρίσκομαι επί πτυχίο και όποια προσπάθεια εκ μέρους μου δεν θα είχε κανένα αντίκτυπο σε μένα, ωστόσο είναι υποχρέωσή μου να υποστηρίζω το τμήμα που με φιλοξένησε για 4 χρόνια επειδή θεωρώ ότι υπάρχει μια μικρή μειοψηφία καθηγητών (δυστυχώς) που αξήζουν τον πλήρη σεβασμό.

    Συγγνώμη για το χυδαίο τρόπο έκφρασής μου άλλα πάρτε τον σαν μια έκφραση αγανάκτησης και αν αύριο πετύχετε να προσπαθείτε να το μετατρέψετε στους επόμενους σπουδαστές σε έκφραση ικανοποίησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή