Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Για την Εκπαιδευτική Διαδικασία

Το Τμήμα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση Εσωτερικού Κανονισμού (ΕΚ)λειτουργίας του Τμήματος, ο οποίος θα ρυθμίζει μια σειρά από λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με τη σωστή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρέπει να αποχτήσει το Τμήμα την αυτοδύναμη λειτουργία σε ότι έχει να κάνει τουλάχιστο με θέματα εκπαιδευτικής λειτουργίας. Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τα γεγονός ότι δεν έχουμε ακόμα και σε επίπεδο ΠαΜακ έναν Εσωτερικό Κανονισμό. Για παράδειγμα, δείτε την αναφορά σε κανονισμούς που γίνεται στην Προκήρυξη Εκλογών Προέδρου στο Τμήμα μας. Δεν είναι σωστό, με πρόσχημα την ομοιόμορφη λειτουργία των Τμημάτων του ΠαΜακ να μην ξέρουμε πότε θα αρχίσουν ή θα τελειώσουν τα μαθήματα ή οι εξετάσεις.

Ο ρόλος του Προέδρου είναι και στο θέμα αυτό καθοριστικός. Πρέπει να αναλάβει την πρωτοβουλία να φέρει το συντομότερο δυνατό σχέδιο ΕΚ προς έγκριση και να κινήσει τη διαδικασία θεσμοθέτησής του. Ορισμένες από τις τακτικές Γ.Σ. πρέπει να έχουν στη ημερήσια διάταξη τέτοια θεσμικής φύσεως θέματα για το Τμήμα.

Σε ότι έχει να κάνει με την εκπαιδευτική διαδικασία ο ρόλος του Προέδρου είναι σημαντικός και στην εύρυθμη διεξαγωγή των μαθημάτων μέσα από μια σωστή κατάρτιση του προγράμματος διδασκαλίας και στην αποσαφήνιση του ποιος διδάσκει και αν διδάσκει κάποιο μάθημα. Και δεν εννοώ κάποιου είδους αστυνόμευση από μεριάς του Προέδρου, αλλά θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε όταν παίρνουμε απόφαση ότι 2-3 μέλη ΔΕΠ θα κάνουν συνδιδασκαλία κάποιο μάθημα, τι εννοούμε ότι κάποιος υποψήφιος διδάκτορας ή 407 συνεπικουρεί ή διδάσκει και τί διδάσκει. Ο Πρόεδρος μπορεί να βρει και να προτείνει τρόπους να πάψουν κάποια πράγματα να είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με αυτά που αποφασίζονται ή να μην ανταποκρίνονται στοιχειωδώς με αυτά που αναφέρονται στο Πρόγραμμα Σπουδών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου